Інтерв

 
 

Інтерв

посилання на книги



Інтерв'ю: популярно про нову езотерику

 
На питання Аstrokey відповів одним з творців неоезотерікі А.В. Кундіна.


Олександр Володимирович, я прочитав вашу книгу "NeoEsoterik - сучасна езотерична наука". Вона вражає. Але ряд аспектів хотілося б з'ясувати, так би мовити, популярно, не вдаючись у глибину NZ-науки. І перше питання таке: чим, по суті, відрізняється езотерика від філософії і навіщо потрібна нова езотерика, якщо є достатньо традиційних?

Стародавня езотерика розглядає філософію в єдності з психічної практикою, а сучасна, тобто неоезотеріка, структурує процес духовного розвитку, використовуючи принципи точних наук. Природно, що езо-знання виходять на порядок більш ясне і достовірне, а практика ефективніше. Важливо відзначити, що неоезотеріка є офіційно не визнаної наукою і повинна залишатися такою. Вона призначена для досліджень окремими особистостями власного буття, займаючи проміжне положення між евристичними теоріями і строгою наукою.
Скільки мудреців, стільки філософій. І це нормально, тому що кожна мисляча людина формує власний світогляд. У цьому, частково, складається його особистий шлях розвитку. Але таке розмаїття вчень породжує у прагнучого невизначеність у встановленні істинності теорій і, відповідно, невпевненість у виборі власного життєвого шляху. Неоезотеріка вирішує проблему такого різноманіття філософій стратегічно: вибудовує одну єдину, яка вбирає в себе всі інші.
Як це? Адже вони суперечать один одному часто і у великому, і у малому? І що ж дає така супер теорія?
Протиріччя знімаються двома шляхами. По-перше, дослідник "піднімається" над простором філософських вчень за допомогою метатеорії, що продукують всі їх різноманітність. По-друге, застосовується багатозначна логіка. Це означає, що всі філософії, і будь-яке твердження зокрема, мають у рамках метатеорії різну ступінь достовірності (не розглядаються як повністю істинні, але і не заперечуються), в залежності від ступеня обгрунтованості та специфіки психологічної практики. А потім конструюємо одне найбільш достовірне знання, тобто генеральний напрямок теорії. У книзі ми виклали переважно його, до того ж не в строгій формі, щоб зробити її загальнодоступною. Але, в принципі, неоезотеріка - це шлях формалізації езо-ідей, який створює три рівні їх викладу. Перший, евристичний, на якому висуваються правдоподібні гіпотези, другий, логіко-медитаційний, дозволяє формулювати вчення в досить чіткою, але доступною для звичайної медитационной практики, формі. І третій, повністю формалізований, із застосуванням математичних моделей. Він служить для уточнення NZ-теорій.
Навіщо потрібне таке супер вчення? Для того щоб світосприйняття індивідуума було максимально повно і динамічно, тобто без руйнівних світоглядних криз в процесі його вдосконалення. А духовна практика була б істинною при будь-якому філософському розкладі. Питання ж про те, чи вважаємо ми неоезотеріку єдино вірним вченням - абсолютно безглуздий в умовах багатозначної логіки.
Значить, знову логіка зумовлює філософію?
Значення логіки важко переценіть, але деяким це вдається. Логіка має цінність не сама по собі, а як інструмент пізнання людиною Реальності. У свою чергу, пізнання знаходить значимість, якщо з його допомогою можна поліпшити якість людського життя. Чисто інформаційне знання прояснює будова світу, але лише практика змінює дійсність. Саме реалізація ідей являє кінцеву стадію пізнання. Їх здійснення може відбуватися не тільки в матерії, але і в духовному світі індивідуума. А якість його психічного буття виражається в ступені розвиненості свідомості й самосвідомості. Вона залежить від структурованості останніх, а також псі-характеристик та змісту відчуттів. Під ними ми розуміємо не стільки фізичні, скільки почуття, думки і усвідомлення.
 Для дослідника оптимальним станом є рівноважний застосування логічного і інтуїтивного підходу. Вони є дві складові одного процесу. Адже осяяння приходять з підсвідомості у вигляді відчуттів, а логіка усвідомленого мислення направляє пошук і пояснює вже збагнене. Логіка - це форма або структура, а відчуття - зміст. Поясню на прикладі: знання чи незнання людиною складних біохімічних процесів свого тіла, ніяк не впливає на його відчуття і управління ним в повсякденному житті. У теж час, відчуття власної плоті, саме по собі, не розкриває таємниць внутрішнього устрою організму.
Важливо ще зазначити тенденцію надмірного протиставлення філософії (логіки) всеєдності, коли все зводиться до загального початку, і загального розрізнення, що розглядає світ як сукупність оригінальних единичностей. Обидва підходи не виключають один одного, оскільки еволюція єдиного відбувається не тільки зверху вниз, по рівням спадаючої ієрархії систем, породжуючи різноманіття більш-менш самостійних елементів, але і знизу вгору до єднання роз'єднаного. На певних відрізках цей рух дійсно масивно паралельно, але геометрія простору така, що ці паралельні траєкторії единичностей перетинаються в загальних для них матричних формах і, звичайно ж, на метауровне. (Див. також роз'яснювала тему статтю і її продовження)
Навіщо ви проводите аналіз Абсолюту і наскільки істинна отримана інформація? А так само, як NZ-наука співвідноситися з вірою в Бога? Так Він є або Його немає?
Абсолют визначається як джерело усього сущого, якесь початкове стан. Природно, що, не з'ясувавши хоча б головних властивостей цієї субстанції, неможливо конструювати достовірну філософію. Адже всі таємниці приховані саме в ньому.
Оскільки Абсолют, за визначенням, перебувати до рівня існування, то знання про нього виражено у відносних поняттях нашого проявленого світу. А будь умовивід про Первинному породжує в мисленні дослідника протиріччя. І тут методи звільнення від них, що застосовуються формально-діалектичною логікою, тобто міркуванням форма-діалогіка-форма, є вирішальними для пізнання. Ступінь достовірності такої інформації настільки висока, наскільки взагалі можна довіряти науковому мисленню.
У відношенні Бога, що розуміється нами як максимально розширена свідомість, тобто Надсвідомість, можна вибудувати логічне обгрунтування Його потенційної (і принципової) можливості існування, але довести або спростувати актуальне буття оного, неможливо. Хоча потенційне і актуальне існування для об'єкта такого рівня можуть збігатися. Тому неоезотеріка розділяє критичний підхід до цього питання в чистій теорії, від необхідності розумної віри в Бога на практиці. Корисність же щирої віри в Вища безсумнівна, оскільки допомагає подолати самозамкнутості свідомості практикуючого. Але віра повинна бути заснована на максимально достовірних знаннях і особистому духовному досвіді і, звичайно, поза будь-якої релігії і без посередників між індивідуумом і Всевишнім.
  Одне питання про раціократіі. Сподіваєтеся змінити світ?
Я не наївний. Але шлях, альтернативний демократії, запропонований, а змінювати світ людей не моє завдання. Найвіддаленіший етап введення раціократіі настане тоді, коли людство буде стояти на краю загибелі і найменша помилка може стати фатальною. Ось тоді буде не до політики, а управління перейде в руки фахівців.
Взагалі кажучи, раціократія - це реальна можливість для людства побудувати більш-менш розумну систему управління цивілізацією. Але для цього необхідно, по-перше, доопрацювати теорію такого державного ладу, а по-друге, подолати масу архаїчних догм у свідомості хоча б освіченої частини людства, що, саме по собі, вимагає багато праці і часу.
Нинішній рівень духовного (самосвідомості, інтелекту і моральності) розвитку людства, у своїй масі, настільки низький, що йому не допоможе і раціократія. Мене, особисто, цікавить езократія, яку сформують люди, що несуть у своєму генокод якісно нову інформацію. Суть її в тому, що вона зумовить більш мудре ставлення індивідуумів до свого існування, до себе подібним і до навколишнього світу. І ніякої фантастики. Цю функцію виконають спеціально створені інстинкти - механізм, подарований нам самою природою. А формування єдиного поля свідомості людства, підвищить ступінь інтеграції індивідів один з одним.
Давайте залишимо осторонь теорію. Який же стиль життя рекомендує NZ-філософія?
Все залежить від рівня свідомості людини. У кожного своя дорога. Якщо потенціал особистості дозволяє, то вона буде переходити до все більш складного стилю життя. Поки індивідуум усвідомлює себе тотожним своєму тілу, він слідує шляху "розумної плоті", розчиняючись в "тут і зараз". Переходячи до самосвідомості того, хто перебуває в тілі, людина вчиться жити не зовнішніми подіями свого життя, а їх прихованим змістом для внутрішнього розвитку. Причому, починаючи втручатися в хід своєї долі, він ні чим не проявляє своєї особливості в очах інших. Наступним кроком практикуючий вивільняється з обмеженості власної особистості, разотождествляясь з нею. Життя всередині своєї особистості - це процес, важко з'ясовний звичайній людині. А є і більш глибокі стани свідомості, які диктують своє ставлення до життя і смерті.
Життя не має цінності сама по собі, важливо її якість. Для неоезотеріка стиль життя полягає в тому, щоб утримувати таку позицію її сприйняття, яка б сприяла збільшенню глибини осягнення сенсу власної долі, своєї духовної самості і Реальності в цілому. Якщо людина, протягом життя, зуміє реалізувати своє вище призначення, то він настільки вичерпує себе земного, що смерть ставати для нього потребою, дарована свободу. Для цього практикуючий вчитися особливому стилю внутрішнього і зовнішнього життя, критерієм відбору вчинків в якій служить його корисність для індивідуального розвитку.
NZ-практика полягає в досягненні в собі самому пси-рівнів, еволюційно перевищують земне людську свідомість. Це досягнення здійснюється за допомогою формування відповідних Я-відчуттів і комплексів думки-чуття. Іншими словами, йде процес укорінення особистості в бажаних станах. А їх істинність перевіряється на підставі загальної NZ-теорії.
Ви викладаєте неоезотеріку?
Намагаюся уникати цього. Зараз я можу дозволити собі займатися лише з тими, хто мені цікавий як особистість. Практика самозаглиблення - це і наука, і мистецтво. А тому я не прихильник суворих алгоритмів навчання і волію вільний стиль дослідника. Адже головне для езотерика - це навчитися самостійно знаходити Шлях і відкривати нове.
Втім, я вже давно переконався, що заняття можуть лише сприяти реалізації потенціалу учня, але даремні, якщо той не докладає значних зусиль по роботі над собою або його талант в області неоезотерікі недостатній. У цьому випадку, людині слід шукати для себе якийсь інший шлях.
Розкажіть про себе, про своє життя?
У моїй долі було чимало дивних подій і одне з них полягає в тому, що я зустрів на своєму шляху однодумця, співавтора книг по неоезотеріке Н.М. Любушкіну, без якої розробка NZ-вчення була б мною не здійснена. Хоча його створення і було передбачено мені (точніше моїм батькам) однієї віщункою ще в моєму ранньому дитинстві, тим не менше, я не можу осягнути задуму Всевишнього: хіба NZ-наука може хоч якось вплинути на цей переповнений невіглаством світ людини? Втім, у мене не було вибору: присутнє в мені споконвічно відчуття буття, наполегливо вимагало від мого розуму прояснення своєю суттю. І я реалізував це прагнення, причому в такій формі, щоб відкрилося мені знання могло б бути корисно і деяким іншим людям.
Розповісти про себе? Істинний езотерик завжди прагнути приховати свою долю і особистість, оберігаючи їх витончені налаштування, від чужого ока. Крім того, питання не цілком коректним. Про який із моїх особистісних рівнях йде мова? Напевно, я відповім так: мої дослідження і є моє життя.
Несподівано, мене спричинила за собою якась психічна хвиля, породжена нашою розмовою. На долі секунди переді мною відкрилася безодня мого власного свідомості. І мені не на жарт стало страшно. У ньому було присутнє щось позамежне моєму розумінню, щось не людське!

 

Книга 1 "Основы неоэзотерики" Популярное изложение.
Отрывок из книги 1


Книга 2 "NeoEsoterik -- современная эзотерическая наука" Научно-популярный стиль.
Отрывок из книги 2

Изложение NZ-науки с применением формализации (третий уровень сложности)

 

© А. Кундин  www.NeoEsoterik.org http://Ezoterik.io.ua



Обновлен 10 дек 2013. Создан 14 фев 2013