Раціократія

 
 

Раціократія

Нове суспільство та новий лад



 

Про раціократіі коротко

Версія № 5.0 Основна ідея. Раціократія

 

NZ - Раціократія. Сімейство раціократій.
Версія № 4.0 


NZ - соціологія - розділ неоезотерікі , що вивчає шляхи вдосконалення суспільства на основі NZ - теорії еволюції. У версії 4.0 на відміну від останньої версії викладається не конкретні раціократія , а їх сімейство.
Незважаючи на те , що демократія перемогла ще навіть не у всіх країнах світу , в державах з розвиненою демократією вже з'являються ознаки морального старіння , а саме: постійне породження економічних криз , невдоволення мас соціальною політикою ( обслуговуючої великий бізнес ) , страх ( втратити своє благополуччя ) перед агресією недемократичних країн , духовне розкладання молоді ( відсутність високої життєвої мети , лише матеріальні інтереси ) , неправильне тлумачення демократичних цінностей.
Далі , історія говорить нам про падіння великих супердержав під натиском варварів. Це нормальне явище для природного ходу подій , але безглузде при усвідомленому управлінні історичними процесами . А уникнути загибелі будь-якої цивілізації можна тільки шляхом кардинального вдосконалення її суспільного ладу. Тому , в даній статті , пропонується логічне конструювання нового ладу , який назвемо " Раціократія " , що означає " влада розуму " . Це NZ -версія, тобто розроблена на основі неоезотерікі . Отже , кожен з перерахованих вище недоліків демократії ми будемо виправляти , змінюючи вимоги до устрою держави :

 
1 . Принцип цефалізаціі ( інтелектуалізації ) влади . Суть його в підвищених вимогах як до обирається , так і до виборців . Влада більшості повинна бути замінена на владу освіченого меншини. Таким чином , виборче право делегується не всім , а його треба заслужити , отримавши хоча б вищу освіту , а краще вчений ступінь. Середньостатистично , політикам обдурити освічених людей набагато складніше. А до вищих державних посад слід допускати людей з науковими ступенями (не нижче докторського ) в одній з областей : філософії , економіки або інших наук , пов'язаних з управлінням державою. ( Далі ми покажемо , що важливо не стільки наявність наукових регалій , скільки команда вчених і якість пропонованої ними програми розвитку держави. ) Причому , основна народна маса не повністю позбавляється можливості вибору , але тільки в рамках спеціально виділеній гілки влади , що представляє народний контроль . Його керівництво вона зможе обирати напряму або опосередковано через громадські організації.
    Обгрунтування.
    Вимога політичної цефалізаціі продиктовано висновками NZ - теорії еволюції , яка говорить, що всяка система , подібна живої , розвивається в напрямку посилення ролі її інтелекту . А для виконання досить складної інтелектуальної функції , такий як управління державою , потрібно спеціалізований носій , тобто високоосвічені люди.
    Недоліки .
    Перший . Виникає етична проблема нерівності класів . Але , насправді , її немає , тому що треба ставитися до права участі у виборах державних діячів не як до природженому праву , а як до визнання достатнього рівня інтелектуального розвитку кожної конкретної людини , щоб його думка з державних питань мало сенс враховувати. Адже вибори - це один з елементів управління державою.
    Другий . Низька якість вищої освіти , а , крім того , такі явища як покупка дипломів та наукових ступенів. Цю проблему треба вирішувати за рахунок суворого контролю за всією системою освіти .
    Третій . Відсутність прямого зв'язку між духовною розвиненістю особистості (її самосвідомістю , гармонійністю і моральністю ) і її освітою. Але все ж гарне університетську освіту гарантує рівень вище шкільного . А саму систему освіти слід вдосконалювати.

 
2 . Структура виборів. Принцип непрямих і не загальних виборів. Необхідно повністю скасувати участь у виборах політичних партій (і кандидатів від них ) , а вивести їх на рівень громадських організацій. Демократичні вибори повинні відбуватися тільки в рамках наукового середовища (тієї , що має відношення до управління державою і суспільством) , з якої таємним голосуванням обираються представники до комісії з аналізу програм, пропонованих кандидатами на вищі урядові пости. У цю ж приймальної комісії повинні входити представники незалежних аналітичних центрів. Її рішенням і визначатимуться результати виборів.
    Право балотуватися на урядові посади можуть мати лише команди , які представили на загальний наукове обговорення свої проекти управління державою. У такій ситуації , політичні гасла не потрібні. Влада грошей зводитися до мінімуму. Проекти , які набрали більшість балів у виборчій комісії , відкривають шлях , що створила його команді , до наступного туру відбору.
    Обгрунтування.
    Вибори всередині наукового середовища і присутність незалежних експертів дозволять обрати в комісію тих фахівців , які здатні оцінити якість кожної з програм . Про їх якість претендентам доведеться піклуватися заздалегідь.
    Недоліки .
    Корупція в науковому середовищі , інтереси окремих груп , кар'єристи - все це може звести до нуля результати цефалізаціі влади. Такі реальні загрози , з якими треба боротися за допомогою контролюючих органів.

 
3 . Структура контролю . Принцип професійного та особистісного контролю . Суть його в необхідності перевірки наукової компетентності кандидатів ( авторство їхнього проекту , достовірність наукових ступенів , відсутність корупції ) та їх особистісних якостей (інтелектуальне і психічне здоров'я , порядність , відсутність корисливих цілей при прагненні до влади). Наукову компетентність з'ясовує особливий контролюючий орган , фахівці якого розмовляють з кандидатами , тестують із застосуванням комп'ютерного псіхозондірованія (йому відводитися особлива роль у системі контролю) і, при необхідності , ініціюють розслідування. А для з'ясування особистісних якостей , створюється комісія у складі психологів , правозахисників , представників громадськості , висунутими основними мас- медіа. Якщо особисті якості одного з претендентів незадовільні, то команді доведеться його замінити.
    По завершенні такого " обстеження" , таємним голосуванням виставляються бали . Команда, що виграла вибори , укладає трудовий договір з державою , в особі, наприклад , керівників усіх тестировавших її комісій. Причому цей договір складається на певний термін і під певну програму. Необхідний також щорічний аналіз ефективності та правомірності дій уряду , а тим більше після його відходу з влади.
    Критика керівництва країни може бути озвучена будь відомчої або громадською організацією , а також під час народних виступів. Але роль офіційної опозиції грають колишні суперники , відстоювали домінування своїх концепцій розвитку держави. Обов'язковою є наукова аргументація всіх поправок або заперечень. За якістю обгрунтувань постійно стежить все та ж аналізувала програми претендентів приймальна комісія. При необхідності , вона виносить вердикт з вимогою додаткової аргументації .
    Будь вводиться закон повинен проходити випробувальний термін від 1 місяця до півроку . У цей період , постійно контролюються результати дії закону і динамічно коригуються наявні в ньому недоробки. Причому будь-який закон може мати дві характеристики : реальність і ідеальність . Перша відповідає реальним можливостям держави , а друга - це наукова розробка ідеального закону . І , природно , розглядається програма наближення першої до другої . Такий підхід необхідний , щоб фіксувати вектор розвитку суспільства.
Більш докладний аналіз структури державної системи виходить за рамки цієї статті .


4 . Прийняття рішень . Принцип наукового керівництва . Будь-яке рішення на вищому рівні приймається за зведеними результатами роботи аналітичних служб. Керівництво не має право їх ігнорувати (карається законом ) , а лише погоджувати до загального резюме за підписами глав аналітичних груп . До речі , їх роль повинна проявлятися і на рівні міських управ.
    Крім того , керівники будь-якого рангу повинні мати не тільки відповідне посади освіту, а й закінчити спеціальні курси для чиновників. Приступаючи до службових обов'язків , їм слід знати : систему управління , принципи роботи з документами і правила поведінки з відвідувачами і товаришами по службі . За всі порушення слід адміністративна відповідальність .
    Обгрунтування.
    Вище керівництво завжди схильне до політичних рішень , лобіювання інтересів великого капіталу. Воно не може проявляти професіоналізм у всіх сферах. Для цього існують фахівці , що аналізують безліч поточної інформації та статистики.
    недоліки
    Зниження персональної відповідальності через колегіальності рішень . Вчені , як і медики , мають право на помилку , але непрофесіоналізм і халатність все ж повинні розслідуватися і каратися .


5 . Структура влади. Принцип шести гілок влади: спостережної, координуючої , законодавчої , виконавчої , контролюючої і суспільної.
    Спостережна . Постійно діюча комісія " Стратегічного аналізу" , що складається з наукової еліти ( експертів стратегічних проблем , філософів , економістів , соціологів , соціальних кібернетиків і т.п.) , яка (іноді в прямому ефірі ) обговорює внутрішній стан країни і її положення на міжнародній арені. Така комісія дає офіційні рекомендації , що враховуються в обов'язковому порядку при прийнятті стратегічних рішень . Вона може призупинити укази уряду і президента ( суперечать стратегічним цілям ) , ініціювати нові вибори , але сама управляти країною не має права.
    Координуюча . Завдання президента і його апарату узгоджувати діяльність всіх гілок влади , а також представляти курс країни на внутрішньому і зовнішньому політичному просторі.
    Законодавча . Необхідна скасування депутатського корпусу. Закони повинні писатися професіоналами з відповідних інститутів , а прийматися і коригуватися в спеціальних міжвідомчих комісіях , що складаються також з професіоналів , практиків і т.д. Крім того , такі комісії зобов'язані відстежувати результати свого законотворчості . А при виявленні грубих помилок нести адміністративну відповідальність. Зворотній зв'язок між законотворчою діяльністю і її результатами повинна здійснюватися за допомогою наявності права законодавчої ініціативи не тільки у відомств , а й громадських організацій , і мас -медіа. До уваги приймаються також висунуті на мітингах і демонстраціях вимоги , які оформляються через державний орган громадського контролю (див. нижче).
    Виконавча . Функція уряду полягає в реалізації прийнятих законів та управлінні міністерствами. Очевидно , окрім учених , необхідна участь фахівців з організації втілення законів і контролю за їх наслідками.
    Контролююча . Відповідні структури повинні , в якості профілактики , провокувати потенційних порушників , виявляти вже скоєні злочини і карати за них. Ініціювати перевірку представників контролюючих відомств можуть як вони самі , так і будь-яке інше відомство. Необхідна розробка стандартних базових пакетів - програм комп `ютерної псіхозондірованія , для виявлення стандартних типів злочинів . А нестандартне тестування має бути в компетенції , відповідне підготовлених фахівців .
Наприклад . Найбільш ефективним способом ( в системі з іншими) контролю над роботою посадових осіб та іншого чиновництва є створення органу тестирующего їх роботу шляхом засиланія в якості звичайних людей своїх працівників - тестерів. Вони пишуть всю роботу чиновника на приховану камеру , можливо , провокують на хабарі , потім у відомстві аналізуються помилки і недоліки роботи чиновника. А за результатами виносяться відчутні персональні штрафи , посадові несоотвествія або направлення на підвищення кваліфікації .
    Суд повинен відбуватися не тільки по букві , а й за духом закону. А суть його в справедливості , яка , в свою чергу , розкривається через моральність і здоровий глузд. Але оскільки їх не можна повністю формалізувати , то виконання морального аспекту закону забезпечується судом присяжних , які повинні грати роль аналітичного центру судового процесу , враховуючи ту саму, неформалізованих суть . А для цього присяжним необхідно мати відповідну підготовку. Тому ними можуть бути юристи , психологи , правозахисники , досвідчені журналісти , колишні слідчі і судді.
    Громадська . Відсутність всенародних виборів необхідно компенсувати посиленням зворотного зв'язку з громадськістю . Потрібен державний орган громадського контролю , офіційно приймає від громадських організацій , мас- медіа та окремих людей будь-які вимоги , запити і скарги. А також зобов'язаний контролювати хід їх вирішення відповідними інстанціями , виписуючи , у разі порушень , штрафи. Керівництво такого органу має обиратися знизу вгору , з представників громадських організацій , мас- медіа тощо В принципі , глава цього відомства цілком може обиратися і всенародно (хоча чистоту такого масового голосування завжди важко контролювати , на відміну від вузько професійних виборів) , і тоді він буде виконувати роль народного президента. Іншими словами , завдання та повноваження сучасного президента змінюються в напрямку соціальної допомоги та контролю над роботою чиновників усіх рівнів . Він уособлює собою шлях не професійну людину , але морального і симпатичного народові. Саме повноваження всенародно обраного президента і реального глави держави , керуючого їм згідно системному науковому підходу , є критичною точкою переходу від демократії до раціократіі .
    Крім того , газети і телеканали повинні мати право створювати свої відділи розслідувань з правами близькими до приватного розшуку , а також власну (або забезпечувану державою) службу безпеки для захисту журналістів , провідних небезпечні розслідування .
    обгрунтування
    Додаток кібернетики до соціології і знання принципів самоврядування людської свідомості (а воно , природно, відбивається в структурі соціуму ) дозволяють стверджувати , що всяка усвідомлена діяльність вимагає присутності ряду функцій : спостережної ( самосвідомість ) , координуючої , аналітичної , виконавчої , контролюючої , в тому числі , і за допомогою зворотного зв'язку. Для саморегуляції держави важлива реалізація принципу : будь-яка гілка влади має механізми безпосереднього та опосередкованого впливу на функціонування всіх інших відомств. А також алгоритми функціонування в екстремальних умовах.
    Особливо слід відзначити організацію швидкого зворотного зв'язку для відстеження недоліків , введених законів. Тут величезну роль грають соціологічні служби , які виявляють проблеми ще до того , як в людях починає кипіти обурення і демонструватися протест.


6 . Державна ідеологія . Завдання держави не тільки забезпечувати справедливість , соціальну і фізичний захист громадян , а й спрямовувати суспільство до духовних цінностей . Зауважимо , що в країнах , охоплених релігійної чи націоналістичної , чи комуністичної ідеями , незважаючи на їх ідеологічну примітивність , населення перебуває у натхненному стані. Бо поки є , нехай навіть ілюзорна , але висока мета , з'являється осмисленість людського життя. Якщо духовно розвинені люди самі ставлять перед собою надзавдання , то решті потрібна допомога.
    Ідеологічна мета не повинна бути єдиною для всіх верств населення. Базова мета (перший рівень ) полягає в побудову культурного , справедливого і економічно розвиненого суспільства , другий рівень - досягнення лідируючих позицій на світовій політичній арені і вищий рівень - рішення таких філософських завдань як пізнання Реальності , еволюція людини ( як виду ) і осмислення існування цивілізації в цілому.
    Обгрунтування. Державна ідеологія повинна відображати основні життєві цілі , починаючи від інтересів простих громадян і закінчуючи інтелектуальною елітою .
    Недоліки . Небезпека появи фанатичного трактування ідеології. Вихолощення ( профанація ) , з часом , всякої ідеї.
    На жаль , будь-яка ідеї не захищена від подібного. Однак у такій різкій формі це відбувається тільки з примітивними ідеями , підхоплює масами. Складні і досить філософськи глибокі ідеї , більш стійкі до крайнощів в їх сприйнятті.


NZ - Раціократія , мабуть , остання з можливих форм державного устрою для " людини розумної". Введення раціократіі спричинить певні зміни і в інших державних структурах. Результатом її втілення в життя буде наступне:
1 . Раціональне ( тактично і стратегічно продумане ) управління країною з швидкою і ефективною зворотним зв'язком .
2 . Істотно більше справедливе суспільство .
3 . Висока інтенсивність науково -технічного розвитку при збереженні екологічно чистим довкіллям .
4 . Підготовка до кардинальних змін людства , необхідність в яких продиктована назрівають проблемами іншого рівня. Це, насамперед , проблеми генетичної модифікації людського тіла і соціальних інстинктів.
    Отже , коротко перерахуємо основні риси раціократіі . Демократичні вибори , але не загальні , а множинні за професійними і цільовими направленнями . Конкуренція між науковими концепціями розвитку держави , а не партійна . Розробка глобальних концепцій розвитку цивілізації з урахуванням наслідків цього розвитку. Професійний і особистісний контроль над діяльністю чиновників . Висока швидкість будь-яких бюрократичних процесів за рахунок їх автоматизації і формалізації , але верховенство духу над буквою закону. Встановлення механізмів ефективної реалізації та швидкого коректування вводяться законів. Можливість збереження всенародних виборів лише в одну з гілок влади , пов'язану з народним контролем над управлінням державою наукового та управлінського апарату .
    Не треба думати , що диктатори або демократи зрадіють раціократіі . Адже для них , вона означає втрату багатьох можливостей . Але еволюційний шлях завжди кращий, а ігнорування проблем суспільства веде до революцій . В даний час , основним стопором розвитку раціократіі є пасивність вчених , стереотипи мислення і прагнення політиків до короткострокових особистим вигодам .
Звичайно , ніякі зміни соціального устрою не змінять природу людини. А тому наступний тип держави , званого Езократіей , тобто влада духовно більш розвинених людей , можливий тільки при їх масовій появі . NZ - теорією описуються особливості якісно нової раси. Вона відрізняється більш високим ступенем інтеграції соціуму на психічному та генетичному рівнях. Це означає , що деякі вимоги до людської особистості мають бути закріплені на генетичному рівні у вигляді спеціальних інстинктів. А посилення деяких функцій головного мозку породить єдине поле свідомості нового виду людини. Воно забезпечує відчуття єдності таких людей і підвищує ступінь їх універсальності , при збереженні індивідуальності. Зараз це звучить як фантастика , але закони еволюції об'єктивні. На зміну революції технічної та соціальної прийде революція біологічна ( генетична ) і психогенетично , а як наслідок , духовна ( тобто якісна зміна свідомості) трансформація .

 

Версія № 5.0 Основна ідея. Раціократія
Додаткові статті Історичний екскурс , Кінець демократії , Комп'ютерне псіхозондірованіе , Псіхотехнологія1 , Псіхотехнологія2 , Питання і відповіді , Міжнародна мова .
© www.NeoEsoterik.org А.В. Кундін http://Ezoterik.io.ua



Обновлен 25 фев 2014. Создан 06 дек 2013